Tadao Ando a nemzetközi porondon a legismertebbek közé tartozik, manapság ezt már ”starchitect”-nek nevezik. Építészethez való hozzáállását sok kritikusa, néha igazságtalanul, a regionalizmus kategóriájába sorolja, ami már csak azért sem helytálló, mert a modern mozgalom és különösen Le Corbusier erős befolyással voltak rá, és ez nagyjából ugyanúgy nyomot hagyott a munkáin, mint a hagyományos japán építészethez való kötődése. Épületszobrain a részletek meghatározása hihetetlen precizitással, szinte ékszerészi érzékenységgel történik. Kezei között a beton habkönnyű. Szinte kizárólag látszóbetont használ a japán tatami méretének megfelelő zsaluzattal, és ezt gyakran fával és kővel társítja. Épületeit sokszor sztereometrikus térfogatok jellemzik, amelyeket összetett, háromdimenziós utak kereszteznek, s a belső és a külső terek közötti kapcsolatot ezek révén emeli éteri szintre, míg végül fénnyel lehel életet beléjük.
Ando Japánban nőtt fel, ahol a vallás és az életmód erősen befolyásolja az építészek mozgásterét.
Munkáival a „haiku”-t akarja megmutatni, kihangsúlyozva az üres terekben lakozó “ semmi “ szépségét. Számára a japán kultúra, a japán építészeti nyelvezet a legfontosabb, de az európai építészetből is nagy kanállal merít épületeihez.
Szerinte az építészet, az épített környezet, a természet megváltoztathatja a társadalmat, ami a város, következésképpen a társadalom identitásának megreformálását jelenti. Építészete, az egyszerű terek érzékelésére, a fizikai, szellemi élményekre hagyatkozik, ami gyógyítóan hat a szemlélőre. Áthelyezi a szokásos fókuszpontokat, amely a japán látásmód erős jelenlétét mutatja. Amikor tereibe lépünk, nem a külső megjelenésre, hanem belső megfigyeléseinkre, érzéseinkre összpontosító zen hatások kerítenek a hatalmukba.
Saját cégét, a Tadao Ando Architect & Associates-t 1969 óta működteti. Vendégprofesszorként több egyetemen tanított, köztük a Yale-en és a Harvardon. 1997 óta a Tokiói Egyetem professzora, jelenleg professzor emeritus. ahol 1997 óta az egyetem karának tagja. 1991-ben a New York-i Modern Művészeti Múzeumban, 1993-ban pedig a párizsi Pompidou Központban rendezett egyéni kiállításokat. Tadaonak kivételesen érzékeny szenzorai voltak és vannak a társadalmi problémákra, amit mi sem érzékeltet jobban, mint a gesztus, amit 1995-ben, Pritzker-díj átvételekor tett: a díjjal járó 100 000 dolláros nyereményt az 1995-ös Nagy Hanshin földrengés árváinak adományozta.
Több is van, de az egyik ok amiért Tadao Ando kiemelkedik a kortárs építész társadalomból, az, hogy aktívan részt vesz az építészet keretein túlmutató társadalmi mozgalmakban. Ilyenek az osakai közösségfejlesztő programok, vagy a Seto Beltenger és a Tokiói-öböl mentén zajló környezet regeneráló kampányok. Ezeknek a széles körű tevékenységeknek a gyökere abban a merész meglátásban fogant, miszerint az „építészet létrehozása” és az „erdők létrehozása”, szinonimák.
Elképesztő az örökség amit ránk hagy, lakóházak, középületek egész sorát. Ez a portfolio magában foglalja a Pulitzer Arts Foundation múzeumot Missouriban, a Chicago Art Institute of Illinois-t és a Modern Művészeti Múzeumot a texasi Fort Worth-ben. Néhány projektje Japánban: az Ibaraki Kasugaoka templom (vagy a Fény temploma, a Hyogo Prefectural Museum of Art, a Chichu Művészeti Múzeum, az Osaka Culturarium Tempozanban és a Benesse House Oval.
Hihetetlen épületeket tett le Európában is: Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban, de Kína és Mexikó is büszkélkedhet egy egy épületével. Olaszországban Tadao Andó létrehozta a Benetton Fabrica Csoport kutatóközpontját Villorbában, Ő jegyzi a velencei Punta della Dogana átépítési projektjét, ő tervezte a François Pinault Alapítvány épületét, és az AB- házat a láthatatlan házat Ponzanoban, Veneto megyében. Giorgio Armani számára ő vetette papírra a divatház és a milánói Armani Színház főhadiszállását. Szintén Milánóban ő tervezte a Duvetica üzletet és bemutatótermet . 2021-ben megválasztották a több mint százéves Domus magazin igazgatójának.
Manapság Tadao, szó szerint, igazi sztár lett. 2023 májusában Beyoncé és Jay-Z vásárolt egy 200 millió dolláros malibui házat. Ezt a 4200 négyzeméteres hatalmas otthont eredetileg Bill és Maria Bell műgyűjtő párosnak tervezte. Maria Bell a The Wall Street Journalnak nyilatkozva elmondta, hogy 1991-ben kezdték, és 15 évet töltöttek a Malibui ház felépítésével, amelyet inkább szobornak, mint épületnek tart. Aztén Kanye West is, 2021 szeptemberében 57 millió dollárért vásárolt egy malibui villát, ami jelenleg igen rossz állapotban van, mivel a rapper megpróbálta átalakítani, de meg nem fejezte be. Tom Ford divattervező a tulajdonosa egy Ando által tervezett , Cerro Pelon Ranch néven ismert új-mexikói hihetetlen épületegyüttesnek, rezidenciának, ami nem mellékesen tekintélyes méretű földön, 20 662 hektáron terül el. Az idén készült el az építész Kim Kardashian felkérésére tervezett rezidenciája. Az influenszer reality-sztár gigantikus kaliforniai La Quinta-i otthona 2023 áprilisára készült el, és felkerült az AD magazin áprilisi számának címlapjára.
Ennek ellenére, Tadao Ando-nál nem a pénz az első. „Sokan keresik fel a cégemet, hogy kérjék a tervezési szolgáltatásaimat” – írja a Living with Light című önéletrajzi ihletésű könyvében. „Az a döntésem, hogy elvállalom-e a felkérésüket, főként személyiségüktől és aurájuktól függ.”.
A legutóbb megjelent újságcikkek fotóiból megítélve, Tadao Ando remek formában van, még csak 82 éves, ontja magából a terveket.